Flyff Chinese Cow Eating Grass
Hej igen, alla läsare. Det var ett tag sedan jag skrev här. Jag har saknat er. Anledningen till att jag varit så inaktiv är att min farmor har dött. Min farmor var en underbar farmor. Hon brukade be med mig och vi brukade sitta vid floden tillsammans. Hon var där första gången jag badade i Ganges, och nu har jag sett hennes sista.
 
Begravningen var väldigt fin. Tidigare under dagen hade min mor, mina fastrar och min syster renat farmors kropp och far och farbror hade byggt upp bålet. Bålet kryddas alltid med saffran och mysk och smörjs med smör. På kvällen tände pappa bålet och vi stod där en lång stund och observerade farmors brinnande kropp.. Jag kunde inte titta efter ett tag. Mor följde med mig en bit bort och sa att jag inte behövde vara ledsen. Hon sa att farmor var en fin kvinna som levt ett bra liv. Hon trodde att farmor redan hade funnit frid i moksha och att jag borde vara glad. Jag förstår inte hur alla kan vara så glada för farmor.. Visst, jag är glad för att hon har det bättre nu, men jag saknar henne jättemycket. Jag kommer aldrig mer ha en farmor som tar med mig på picknick, som stickar strumpor till mig att ha under monsunerna, som alltid finns där.. Jag kommer aldrig mer få träffa min favorit person.
 
Så.. Nu vet ni hur det ligger till. Hoppas jag inte gjorde er ledsna.
 
Kram Firoza

1 kommentarer

:(

23 Oct 2014 18:14

rip <3

Kommentera

Publiceras ej