Flyff Chinese Cow Eating Grass
Trädgården var smyckad med vackra blommor i fina färger och alla var klädda i vackra kläder. Min systers bröllop var det finaste (och ända) brölopp jag någonsin sett. I fredags gifte sig min syster Zera i vår trädgård. Hennes man Elishua gav henne en jättevacker ring med gnistrande pärlor och en vacker diamant. Hela ringen var i sprakande silver. Efter det läste han sitt löfte. Hela löftet var på hebreiska och eftersom jag inte har bott så länge här i Israel så förstod jag inte allt. Även om jag bara uppfattade halva löftet började jag gråta. Han sa så fina saker. Om och om igen sa han "אני אוהב אותך. תמיד.". Jag älskar dig. Alltid. Det var så fint. När jag gifter mig hoppas jag att min man älskar mig lika mycket som Elishua älskar Zera, då skulle jag vara lycklig i en hel evighet. 
 
När de äntligen var förklarade man och hustru skulle vinet drickas och glaset krossas. Detta gör man för att minnas när templet föll, men även för att påminna varandra om att man kan stöta på svårigheter i ett äktenskap. Jag tycker det är bra att man inte gömmer undan sånt. Alla har ju sina små gräl, men man löser det alltid. Det tycker jag är det fina med äktenskap. Jag hoppas min framtida man håller med mig.
 
Ha det bäst!
xoxo Ahelia
 
brollops-present.se
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej