Flyff Chinese Cow Eating Grass
Hej! Jag heter Firoza och detta är min blogg. Jag är 15 år gammal och jag bor i Varanasi. Hit kommer många andra hinduer för att bada i Ganges. Just det, jag kanske ska berätta att jag är hindu. Det är alla andra jag känner också. Ni kanske inte riktigt vet så mycket om min religion, men jag kan berätta mer om den en annan gång.
 
Min familj består av mig, min syster, min bror och mina föräldrar. Mina föräldrar är ganska strikta, men de är alltid snälla. Min bror har precis fyllt åtta. Han ska snart börja lära sig heliga skrifter och när han är redo ska han genomgå den heliga trådens cermoni. Jag längtar verkligen efter festen, det kommer alltid så många och jag saknar min släkt. Alla pojkar i de högre kasterna gör detta och det blir alltid en stor fest. Jag minns min kusin Rushils cermoni, hans mamma började gråta. Det var väldigt fint. När jag ser honom brukar jag titta efter hans tråd. Tråden man får ska man behålla hela livet. Nu fokuserar Rushil verkligen på sina studier och han lär sig de heliga texterna på sanskrit. Han har till och med en egen guru. Jag skulle också vilja ha en guru, men jag skulle inte vilja genomgå cermonin. Jag skulle aldrig kunna hålla reda på en tråd hela mitt liv, lite tur att man är kvinna ändå.
 
Nu måste jag kila iväg. Jag ska ner till floden med mina vänner. Det är så fint där, men det luktar bränt kött överallt. Konstigt, nja. Det är vardag för mig. Ha det fint!
 
Kram Firoza
 
 Här är en bild på mig.
http//:india-forums.com

7 kommentarer

Lina

15 Oct 2014 21:23

Vad äter du/ äter inte?

Moa

15 Oct 2014 21:24

Brukar du be? Hur då?

Kalle

15 Oct 2014 21:24

Vad tror du på för gud?

Arvid

15 Oct 2014 21:25

Vad är en kast?

Eva

15 Oct 2014 21:25

Varför luktar det bränt vid Ganges?

Eva

15 Oct 2014 21:25

Varför luktar det bränt vid Ganges?

My

15 Oct 2014 21:27

Har ni några speciella traditioner?

Kommentera

Publiceras ej